Головна » Файли » Учителі » Левонюк Т.Є.

Конспект уроку з біології "Характеристика покритонасінних рослин. Класифікація покритонасінних рослин."
30.10.2018, 14:35

6 клас біологія
Тема. Характеристика покритонасінних рослин. Класифікація покритонасінних рослин.
Мета: продовжити знайомство учнів із будовою та процесами життєдіяльності насінних рослин; дати загальну характеристику покритонасінних рослин, розвивати вміння з’ясовувати біологічне значення вивчених відділів рослин, уміння працювати в парі,порівнювати,узагальнювати,робити висновки; виховувати бережливе ставлення до рослинного світу своєї місцевості і всієї планети.
Тип уроку: урок засвоєння знань.    
Обладнання: малюнки, таблиці, слайди, гербарії.
Девіз уроку: Міркуємо – швидко.
                    Відповідаємо – правильно.
                    Працюємо – плідно.
«Ніхто не знає так багато, як ми усі разом».
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.     
Диктант
  Розділити між Голонасінними і Папоротеподібними.
1. Сучасні представники – трав’янисті рослини. 
2. Представники відділу – дерева і кущі.
3. Добре розвинений головний корінь.
4. Листки в молодому віці закручені і називаються «вайя».
5. Листки у вигляді голок.
6. У стеблі є деревина і смоляні ходи.
7. Для запліднення потрібна вода.
8. Сперматозоїд потрапляє до яйцеклітини за допомогою пилкової трубки.
9. Зі спори розвивається гаметофіт.
10. Із зиготи розвивається зародок.
11. Розмножуються насінням.
12. Розмножуються спорами.
   Відповіді: Голонасінні – 2, 3, 5, 6, 10, 11.
                   Папоротеподібні – 1, 4, 7, 8, 9, 12.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Для роботи нам сьогодні будуть потрібні підручник,зошити, мислення і пам'ять.
   «Пам'ять – це щоденник,що ми носимо із собою» (Оскар Уайльд).
   Хороша пам'ять є однією з умов високих результатів у навчанні. Сьогодні ми будемо відновлювати в пам’яті раніше вивчений матеріал і його усистематизовувати. 
 2. Кажуть, що задумаєш, те обов’язково здійсниться. Запишіть свої очікування в зошити в балах. В кінці уроку ми перевіримо, наскільки справдилися ваші очікування. Я бажаю вам найкращих результатів.
   3. Пригадайте усі царства живих організмів (вправа на пальцях руки): вказівний – Рослини, середній – Тварини, безіменний – Гриби, мізинець – мікроорганізми. Великий палець спрямований убік – Віруси, неклітинні організми. Зажміть кулак і всі пальці – царства – будуть разом,а великий – тільки торкається зверху.
   Отже, ми будемо вивчати найдосконаліше царство – Рослини, відділ – Покритонасінні.
  4. Загальне ознайомлення.
   Христофор Колумб уперше потрапивши в тропічний ліс Нового Світу, був у захваті від багатства  і різноманіття побачених рослин: «Дерева прекрасні і зелені, відмінні від наших, кожне зі своїми квітами і фруктами».
   Рослинний покрив України не менш різноманітний. 
   Презентація рідного краю
   Чарівна природа нашого краю,розмай дерев у лісі,цікавий і захоплюючий підлісок із кущів і кущиків. Природа цікава навесні, влітку. Чарують око білосніжні ромашки, рожева конюшина, жовтий очиток. Милуємось кожною квіточкою, листочком, травинкою. Картини природи чарують гармонією кольорів і форм,захоплюють красою і майстерністю.
   Усі рослини належать до відділу Покритонасінні. Ця група є найчисленнішою,найпоширенішою. 250 тисяч видів із 400 тисяч видів є в Україні. Ці рослини ростуть на всіх континентах, в усіх кліматичних зонах,в різних екологічних умовах.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
  1. Проблемне питання. 
   Що дозволило покритонасінним стати панівною групою в рослинному світі?
  2. Розглянути листки: прості й складні, чим вони відрізняються? 
  3. Жилкування листків (малюнок).
  4. Типи,види кореневих систем (малюнок).
  5.  Будова насіння пшениці і квасолі (малюнок).
  6. Повторити будову квітки (малюнок).
  7. Вегетативні органи рослин складаються з тканин. 
  8. Що таке тканини? Які є тканини у покритонасінних і які функції вони виконують? 
   - провідна – складається  з судин, ситовидних трубок, проводить воду, мінеральні й органічні речовини;
   - провідна – основна (накопичує поживні речовини);
   - твірна – поділ  і ріст рослин;
   - механічна – підтримує у вертикальному положенні.
9. Висновок: Які ж ознаки покритонасінних рослин?
- тіло поділяється на вегетативні і генеративні органи;
- наявність квітки, запилення, подвійне запліднення;
- насіння формується в насінних зачатках і захищене стінками зав’язі;
- наявність провідної тканини,плід.

10. Класифікація Покритонасінних.

Царство (Рослини)

Відділ (Покритонасінні)

Клас

Родина

        Однодольні                                                    Дводольні       
(Лілійні, Цибулеві, Злакові)                       (Капустяні, Розові, Бобові, 
                                                                     Пасльонові, Айстрові)
 Рід

Вид

11. Поділ Покритонасінних на однодольні і дводольні(Робота з підручником, стор.191).
12. «Мозковий штурм».
   Чи можна за однією ознакою виділити приналежність до класу рослин? (знайти відповідь у підручнику, ст.178).
13. Розповідь Родини супроводжується показом гербаріїв різних рослин.
14. Значення Покритонасінних.
V. Закріплення.
  1. «Заморочки з бочки».
   Цей овоч – ласощі і ліки. Його високо шанують, йому поклонялися,його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Гален рекомендували його в разі різних захворювань. Якщо приймати ліки, то не в пігулках і капсулах, а у вигляді  цього овоча, головне багатство якого – каротин (морква).
   Розповіді учнів – презентація про вирощування моркви на навчально-дослідній ділянці.
 2. Біологічний диктант.
   У рослин класу Однодольні коренева система (мичкувата), а у Дводольних – (стрижнева). У Дводольних рослин   зачаток насінини має (2), а в Однодольних – (1).У Дводольних жилкування рослин (сітчасте), а в Однодольних – (дугове паралельне). Із відомих рослин до Дводольних належать …, а до Однодольних – … .
   Значення.
1. Естетика від квітів, кімнатні квіти.
2. Їжа (пшениця, жито, просо, гречка, рис, овес, квасоля, горох).
3. Прядивні культури – льон, бавовник.
4. Цукровий буряк – цукор.
5. Соняшник – олія, халва.
6. Лікарські рослини.
7. Фітонциди – часник, цибуля.
8. Символи України – верба і калина (увага на стенд – символи).    
9. Отруйні рослини, бур’яни.
10. Збереження рослин – Червона  книга.

- Чи справдились очікування?
VІ. Завдання додому 
  § 43.


 

 

Категорія: Левонюк Т.Є. | Додав: Con123
Переглядів: 4 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: