Головна » Файли » Учителі » Левонюк Т.Є.

Конспект уроку з основ здоров'я
30.10.2018, 14:31

5 клас основи здоров’я
Тема. Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Взаємодопога членів родини.
Мета: розширювати уявлення про взаємини в сім’ї, розглянути, на чому вони базуються;  довести важливість сім’ї в їхньому житті, переконувати у необхідності збереження свого здоров’я і членів своєї сім’ї; розвивати в собі якості розуміння одне одного, враховувати інтереси інших, піклуватись, співчувати, бути відповідальним, розвивати логічне мислення.
Обладнання: фотографії сімей учнів, папір, олівці, аркуші паперу А-4, кросворд, таблиці з прикладами рис характеру, резиновий м’ячик.
Хід уроку:
І. Організаційна хвилинка.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
  1. Гра «Ланцюжок здоров’я».
  Назвати свої обов’язки щодо збереження здоров’я (спорт, сон, посильна праця, відпочинок, харчування, загартовування, прогулянки, хороший настрій, добрі новини).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Загадка
Що за гроші не купити?
Чим потрібно дорожити?
Що для щастя необхідно,
Кожному завжди потрібно?
Знаєш ти, і знаю я,
Безперечно, це… (сім’я).
Оголошення теми уроку, завдань.
- розширювати уявлення про взаємини в сім’ї;
- розглянути, на чому базуються взаємини в сім’ї;
- розвивати логічне мислення;
- вчитись робити висновки;
- вчитися знаходити взаєморозуміння із членами родини.
Очікування учнів (записати).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
   1. «Мозковий штурм».
   Розглянути фотографії, які принесли учні
- Що означає для вас «сім’я»? (спільна домівка, любляча мама, турботливий тато, теплі стосунки, дружні поради, цікавий відпочинок, щасливе дитинство).
   2. Важливість ведення здорового способу життя всією родиною. 
   Часто сім’ю можна порівняти з командою, де всі один одного розуміють, підтримують, допомагають один одному. Для цього важливо, щоб у сім’ї було … (взаєморозуміння). Взаєморозуміння досягають завдяки умінню доброзичливо спілкуватися.
  Висновок:  щоб досягти успіху в спілкуванні, кожен має виконувати певні обов’язки і дотримуватись певних правил.
  3. Вправа «Ланцюжок»
- Від чого залежить взаєморозуміння? (учні торкаються долонями і промовляють: «У моїй сім’ї взаєморозуміння залежить від … (гарного настрою, ввічливості, привітності, слухняності, доброзичливості, взаємодопомоги, згоди, поваги, любові, спільних інтересів)»).
4. Вправа «Спілкування в сім’ї»
   Учні пишуть на орбітах імена членів родини, хто до них найближче.
Бесіда:
- З ким ти найбільше спілкуєшся?
- Кому ти найбільше довіряєш?
- Які риси характеру допомагають спілкуватися?
5. Обговорення таблиці із прикладами поведінки, що допомагає спілкуванню
Приклади поведінки, 
яка  сприяє продуктивному спілкуванню
Уміння слухати й адекватно сприймати інформацію    Гарні манери
Відповідальність    Почуття гумору
Уміння володіти своїми жестами й мімікою    Уміння чітко сформулювати те, що хочеш сказати
Уміння передбачати наслідки своїх дій і вчинків    Толерантність
Здатність розуміти суть проблеми    Упевнений стиль поведінки
Уміння запропонувати варіанти розв’язання проблеми    Уміння тактовно виражати свої почуття
Здатність заздалегідь розпізнавати конфліктну ситуацію    Здатність стримувати бурхливі емоції
Співчуття    Терпіння

6. Руханка «Сімейні будні».
   Об’єднатись у три групи: «мама», «тато», «діти».
Учні імітують рухи:
- тато – йдуть працювати (крокують);
- мама – готує їсти  (помахи руками);
- діти – прибирають (рухи).
А потім 
- тати – пограти в шахи з дідусем;
- мами – переглянути телевізор з бабусею;
- діти – погуляти з молодшим братом.
 Запитання: У якому випадку спілкування буде більш доброзичливим? 
  Висновок: щоб досягти взаєморозуміння в сім’ї, кожен має виконувати певні обов’язки та бути готовим провести дозвілля з іншими членами родини, якщо вони цього потребують.
7. Вправа «Сімейні обов’язки»
  Діти заповнюють роздані картки про обов’язки членів сім’ї.
Я    Мама    Тато    Дідусь    Бабуся
                
1. Прибирає в домі.
2. Копає город.
3. Народжує дітей.
4. Рубає дрова.
5. Веде здоровий спосіб життя.
6. Поважає батьків.
7. Виконує важку фізичну роботу.
8. Заробляє гроші.
9. Виховує дітей.
10. Готує їжу.
11. Навчається в школі.
12. Відвідує батьківські збори.
13. Підтримує чистоту і порядок.
14. Організовує походи на природу.
15. Підвищує культурний рівень.
16. Пере білизну, одяг.
17. Організовує відпочинок у відпустці.
18. Піклується про здоров’я.
19. Самовдосконалюється.
Підсумок таблиці:
- у кого найбільше обов’язків?
- у кого важливіші обов’язки?
- у кого найменше обов’язків?
- як зменшити обов’язки тому, у кого їх багато?
Висновок: у сім’ї, де правильно розподілені обов’язки, панують злагода  і благополуччя, уміють співчувати, допомагати іншим (малюнок, с. 121 підручника).
   У кожного повинен бути час для відпочинку. Як добре, коли вся сім’я відпочиває разом! (за бажанням розповіді учнів про відпочинок усією сім’єю).
  8. Повага до вчителів (завдання 1,2 на с. 119 у підручнику).
  9. Розв’язування кросворда.
                                                    
По горизонталі:
   2. У сім’ї її несуть батьки за своїх дітей і за себе.
   3. 3.Харчування членів сім’ї має бути…
По вертикалі:
    1. Стан організму людини,в якому він відпочиває.
    4. У сім’ї виявляють одне до одного …
    5. У здоровій сім’ї її виконують зранку…
V. Узагальнення знань.
   Моделювання ситуації. Звертання до батьків, учителів, дорослих (усно).
VІ. Підсумок уроку.
1. Що з вивченого на уроці стане у пригоді під час відпочинку всією родиною?
2. Що важливо для взаєморозуміння в  сім’ї?
3. Що зробити, щоб усі члени сім’ї були до тебе на найближчій орбіті?  
4. Продовжити фразу: «На уроці я дізнався нового…».
Вправа «Моя сім’я»
   Учні стають у коло,передають м’ячик і промовляють: «Моя сім’я для мене…» (порівняти з почуттями, природою, явищами природи, іншими якостями).
   Відповіді: тепло, високе і міцне дерево, чиста річка, міцність, здоров’я, щастя, радість. 
VІІ. Домашнє завдання.
§ 18, створити малюнок «Сімейне дозвілля».

 

 

Категорія: Левонюк Т.Є. | Додав: Con123
Переглядів: 4 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: