Головна » Файли » Учителі » Левонюк Т.Є.

Конспект уроку з основ здоров'я "Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами."
30.10.2018, 14:33

5 клас основи здоров’я
Тема. Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.
Мета: знайомити учнів із моделями спілкування з однолітками і друзями; обґрунтувати необхідність дружніх стосунків із однокласниками; розвивати комунікативну компетентність; виховувати бажання бути справжнім другом.
Обладнання: підручник, робочий зошит, вислови на дошці, пелюстки квітки.
Девіз уроку: Хто хоче мати друзів, сам має бути приязним (із притчі про Соломона).
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційний момент (налаштування на позитивну працю).
ІІ. Актуалізація опорних знань.    
   1. Моделювання ситуації (далі – МС) звертання до дорослих.
   2. Які відносини мають бути в сім’ї?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
   1. Життя школярів складається із двох головних чинників: навчання та шкільної дружби. Якою буде шкільна дружба, залежить від самих хлопчиків та дівчаток,їхнього ставлення один до одного.
   2. Релаксаційна гра «Вірний товариш».
    Сядьте зручно, заплющте очі, розслабтесь. Зробіть три глибоких вдихи…
    Уявіть, що  ви гуляєте стежиною лісі. Довкола ростуть високі дерева. Ви чуєте плюскіт води, підходите до озера, дивитеся на воду. Вода прозора, і ви бачите своє відображення в ній.
   І раптом відчуваєте, що ви тут не самі, є хтось поруч. На воді ви бачите його відображення.
   Це той, хто до вас ставиться добре, розуміє вас. Можливо, ви його знаєте або бачите вперше. Ви відчуваєте, що це ваш вірний друг, якому ви можете цілком довіритися. Через деякий час ви починаєте говорити з ним. Він розповідає про ваше життя. І ви уявляєте, що тільки вірний друг може так багато про вас знати,розуміти ваші почуття. Можливо, у вас до нього є запитання або ви бажаєте йому щось розповісти? Ви можете зараз це зробити. Відповідь до вас прийде через думки, почуття. Тепер подякуйте своєму другові за підтримку й попрощайтесь на сьогодні з ним. Пам’ятайте, у будь-яку хвилину ви можете звернутися до нього.
   Ще раз погляньте на своє відображення у воді. Потягніться, напружте і розслабте все тіло, повільно розплющуйте очі. Усміхніться.
   3. - Хто був вашим вірним другом?
- Як ви почувалися?
- Чим зміг допомогти вам вірний друг?
   4. Бути дружним класом – це, на мій погляд, означає однакові або схожі погляди на людські чесноти й недоліки. Дружний клас – це не тільки веселі розваги, а й уміння сприймати чужий біль, як власний, вчасно прийти на допомогу однокласнику. А ще дружний клас – це вміння упередити однокласника від поганого вчинку, підтримати його.
   Дружний клас – це коли багато «я» зливаються в одне «ми».
   5. Робота з термінами.
- Що таке дружба? Це взаємостосунки, основані на здатності партнерів поділяти радість і тугу, пристрасті й страждання, захоплення успіхами, жалі й болі від невдач, це психологічна і ділова взаємодопомога. 
   Товаришування – сталі міжособистісні стосунки членів одного колективу, інтерес до спільної справи; схожість життєвих поглядів.
   6. «Так чи ні»
Які риси характеру сприяють активному спілкуванню?
Щирість (+)                    Щедрість (+)                           Старанність (+)
Нестриманість                Жадібність                              Безвідповідальність
Уважність (+)                 Працелюбність (+)                  Стриманість (+)
Дратівливість                 Лінощі                                     Скнарість
Чуйність (+)                   Обов’язковість (+)
   7. Які правила дружби є важливими для тебе? (піднести руки).
- допомагати у справах;
- навчати,що вмієш сам;
- ділитися,чим можеш;
- застерігати від поганих вчинків;
- не сваритися через дрібниці;
- не хизуватися;
- щиро радіти успіхам друга;
- не боятися визнавати помилка;
- вибачатися;
- підтримувати при невдачах.
    8. «Мікрофон»
- Скільки ти маєш друзів?
- Від кого залежить,будеш мати друзів чи ні?
   9. Гра «Так чи ні» (оплески).
   Риси, що характеризують справжнього друга:
- з ним цікаво;
- має іграшки, але нікому їх не дає;
- дружить тільки заради власної вигоди;
- завжди готовий вислухати і допомогти;
- підбиває на погані вчинки;
- міняє друзів, як рукавички;
- намовляє проти когось інших дітей;
- не розкриває таємниць;
- відмовляє від небезпечних ситуацій.
   10. Аналіз притчі про дружбу
   Старий вікінг Гімпр, сидячи на банкеті в колі своїх друзів,сказав так: «За все своє життя не було жодного вірного друга». Зі всіх сторін почали голосно говорити. Один сказав: «Адже це я запропонував тобі руку дружби, коли тебе вигнали з дому люті вороги!» Другий додав: «Коли вороги спалили твою хату, я допоміг збудувати тобі нову». Третій доповнив: «А хто в битві захистив тебе собою, як не я?» Гімпр дав таку відповідь: «Я пам’ятаю все, що ви зробили для мене  й люблю вас, але ви – товариші в нещасті моєму. Дякую вам за це. А от у щасті в мене не було жодного друга, хоч і щасливим я бував не так часто. Це було, коли на полюванні я врятував короля, і він при всіх назвав мене найкращим другом. Усі мені говорили приємні слова, але слова друзів мовчали. Мовчали вони й тоді, коли я взяв шлюб із найкращою дівчиною місцевості».
   Висновок: у щасті людина,мов на вершині гори,а серця людей повернуті донизу. Тому цінують ту дружбу, яка є міцною й у щасті, і  в горі. 
   11. Казка про ромашку і дівчинку
   Сонячним ранком маленька дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула: хтось плаче… Прислухалася. Плач долинав із-під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилася дівчинка до каменя та й питає:
– Хто там, під каменем, плаче?
– Це я, ромашка, – почувся тихий, слабкий голос. – Звільни мене, дівчинко, гнітить мене камінь.
   Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку ромашки.
– Спасибі тобі, дівчинко, – сказала ромашка, зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з-під кам’яного гніту.
– Як же ти потрапила сюди, під камінь?
– Підманув мене камінь, – розповіла ромашка. – Була я маленькою  насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати мене від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечко, він ледве не задавив мене. Я хочу бути твоєю, дівчинко.
– Гаразд, будь моєю, – погодилася дівчинка.
   Подружились дівчинка й ромашка. Щоранку дівчинка приходила до ромашки, і вони разом зустрічали сонечко.
– Як добре мені бути твоєю, дівчинко, – часто говорила ромашка.
– А коли б ти виросла у лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю?
– Я померла б від горя, – тихо сказала ромашка, – але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той маковий дзвіночок товаришує із сонечком. А ось та  маленька квіточка незабудка – подруга весняного вітру.
   Ні, квітка не могла б жити нічиєю.
   Висновок: треба навчитися дружити.
   12. «Квітка дружби» (робота в групах).
   На пелюстках квітки написати привила дружби:
- умій радіти успіхам друга;
- завжди говори правду;
- що пообіцяв, виконуй;
- не говори образливих слів;
- умій прощати;
- не кидай друга в біді.
   13. Обговорення ситуацій із підручника.
   14. Обговорення.
   - Які повинні бути стосунки між хлопчиками і дівчатками у класі?
- Чи можуть вони дружити?
- Чи можуть бути в них спільні ігри?
   15. - Як ви ставитеся до свого основного обв’язку вчитися?
- Як ви ставитеся до відмінників?
(аналіз тексту і малюнка в підручнику).
   16. Обговорити ситуації і записати їх у робочий зошит, с.33.
ІV. Узагальнення матеріалу.
   1) вибери якості,що сприяють ефективному спілкуванню: злий, чуйний, байдужий, нещирий, ворожий, терпимий, нетерпимий, спокійний, упертий, доброзичливий, порядний, брехливий, сором’язливий.
  2) пояснити вирази: 
• написано на обличчі; 
• стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
- Чому важливо підтримувати шанобливі стосунки в спілкуванні?
  3) Гра «Кільце дружелюбності».
   Описати риси людей різних професій: учитель, лікар, поштар, продавець,провідник,шофер.
  4) Як ви розумієте вислів: «Людина без друзів, як дерево без коріння»?
  5) Прислів’я про дружбу:
- Дружба та братство – дорожче багатства.
- Без вірного друга – великая туга.
- Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
- Друзі пізнаються в біді.
- Не той друг, що медом маже, а той, хто правду каже.
- Нових друзів наживай, а старих не забувай.
- Чоловік без друга, що їжа без солі.
- З добрим дружись, а лихих стережись.
- З ким поведешся, від того і наберешся.
- Один у полі не воїн.
- Дружний табун і вовків не боїться.
- Гуртом можна і море загатити.    
V. Підсумок уроку.
   «Сьогодні я зрозумів, що…»
VІ. Завдання додому.
§ 20, скласти портрет справжнього друга.

   
 


 

 

Категорія: Левонюк Т.Є. | Додав: Con123
Переглядів: 4 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: